![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
|||
![]() |
|||
|
|||
![]() |
Portál provozuje: |
PrávoAbeceda personalisty 2025![]() Tato unikátní průřezová příručka je určena všem uživatelům, kteří se v praxi zabývají personalistikou, tedy nejen personalistům a mzdovým účetním, kteří jejich práci často suplují nebo vykonávají v rámci kumulované funkce, ale např. i manažerům, podnikovým právníkům, vedoucím zaměstnancům na všech stupních řízení, účetním, asistentům, odborovým funkcionářům či majitelům firem. Podrobněji k obsahu Čtenář v této publikaci získá přehledně vysvětlené informace z oblasti ochrany osobních údajů, zejména prostřednictvím praktického a konkrétního návodu, jak správně zpracovávat osobní údaje uchazečů o zaměstnání i zaměstnanců. Samostatná kapitola je věnována problematice ochrany oznamovatelů (whistleblowing). Právní úprava totiž stanoví zaměstnavatelům povinnosti přijímat a vyřizovat oznámení zaměstnanců a dalších osob o možném protiprávním jednání u zaměstnavatele a chránit tyto oznamovatele před tzv. odvetnými opatřeními. Samozřejmostí je nezbytný přesah do bezprostředně souvisejících právních oblastí, jako jsou pracovní právo (vznik, změny a skončení pracovního poměru nebo pracovněprávních vztahů založených dohodou o pracovní činnosti a dohodou o provedení práce, pracovní doba a doba odpočinku, překážky v práci, dovolená), personální evidence (vedení osobního spisu), odměňování a jeho důsledky v dani z příjmů a odvodech, bezpečnost a ochrana zdraví při práci (zdůrazněna je zejména problematika školení zaměstnanců a pracovnělékařské prohlídky). Další podrobně rozpracované související oblasti, které by měl personalista znát Publikace se zabývá rovněž vztahy zaměstnavatelů k Úřadu práce, orgánům inspekce práce, ČSSZ, zdravotním pojišťovnám, finančním úřadům a odborovým organizacím. Spolehnout se na ni mohou personalisté i v oblasti zaměstnaneckých benefitů, které jsou v souvislosti se změnami, které přinesl konsolidační balíček nově přepracovány s důrazem na jejich ekonomickou výhodnost a praktické zkušenosti s výklady odvodů daně z příjmu a pojistného. Rozsáhlá kapitola řeší problematiku zaměstnávání úředníků ve veřejné správě, specifika státní služby, zahraniční služby, zaměstnanců příspěvkových organizací i početné skupiny zaměstnanců ve školství. Nejaktuálnější informace zohledňující platnou legislativu Výklad v publikaci vychází z právního stavu platného k 1. 1. 2025, a zohledňuje tedy veškeré legislativní novinky uplynulého období, především tzv. letní novelu zákoníku práce, která přinesla změny např. v oblasti odměňování nebo pracovní doby, tzv. flexibilní novelu zákoníku práce, jež má zpružnit pracovní trh a zahrnuje významné změny zavedených pracovněprávních institutů, jako jsou zkušební doba, výpovědní doba, odstupné apod., či novelu zákona o úřednících územních samosprávných celků, která přinesla obsáhlé změny v oblasti vzdělávání úředníků. Kromě nových redukčních hranic pro náhradu mzdy, platu nebo odměnu z dohody poskytovanou zaměstnancům v prvních 14 dnech jejich dočasné pracovní neschopnosti (karantény) v roce 2025 bude prezentován i nový postup stanovení této náhrady v případech, kdy si zaměstnanec v dohodě se zaměstnavatelem od 1. ledna 2025 rozvrhuje pracovní dobu sám. Personalisté jistě ocení 36 podrobně zpracovaných vzorů nejčastěji používaných pracovněprávních písemností. Tato unikátní průřezová příručka je určena všem uživatelům, kteří se v praxi zabývají personalistikou, tedy nejen personalistům a mzdovým účetním, kteří jejich práci často suplují nebo vykonávají v rámci kumulované funkce, ale např. i manažerům, podnikovým právníkům, vedoucím zaměstnancům na všech stupních řízení, účetním, asistentům, odborovým funkcionářům či majitelům firem. Podrobněji k obsahu Čtenář v této rozsáhlé publikaci získá přehledně vysvětlené informace z oblasti ochrany osobních údajů, zejména prostřednictvím praktického a konkrétního návodu, jak správně zpracovávat osobní údaje uchazečů o zaměstnání i zaměstnanců. Samozřejmostí je nezbytný přesah do bezprostředně souvisejících právních oblastí, jako jsou pracovní právo (vznik, změny a skončení pracovního poměru nebo pracovněprávních vztahů založených dohodou o pracovní činnosti a dohodou o provedení práce, pracovní doba a doba odpočinku, překážky v práci, dovolená), personální evidence (vedení osobního spisu), odměňování a jeho důsledky v dani z příjmů a odvodech, bezpečnost a ochrana zdraví při práci (zdůrazněna je zejména problematika školení zaměstnanců a pracovnělékařské prohlídky). Další podrobně rozpracované související oblasti, které by měl personalista znát Publikace se zabývá rovněž vztahy zaměstnavatelů k Úřadu práce, orgánům inspekce práce, ČSSZ, zdravotním pojišťovnám, finančním úřadům a odborovým organizacím. Samostatná kapitola je věnována problematice ochrany oznamovatelů (whistleblowing). Právní úprava totiž stanoví zaměstnavatelům povinnosti přijímat a vyřizovat oznámení zaměstnanců a dalších osob o možném protiprávním jednání u zaměstnavatele a chránit tyto oznamovatele před tzv. odvetnými opatřeními. Novinka letošního vydání! Zcela nově zpracovaná je kapitola věnovaná problematice zaměstnaneckých benefitů, které jsou v souvislosti se změnami, jež přinesl konsolidační balíček, nově přepracovány s důrazem na jejich ekonomickou výhodnost a praktické zkušenosti s výklady odvodů daně z příjmů a pojistného. Rozsáhlá kapitola řeší problematiku zaměstnávání úředníků ve veřejné správě, specifika státní služby, zahraniční služby, zaměstnanců příspěvkových organizací i početné skupiny zaměstnanců ve školství. Nejaktuálnější informace zohledňující platnou legislativu Výklad v publikaci vychází z právního stavu platného k 1. 2. 2025, a zohledňuje tedy veškeré legislativní novinky uplynulého období, především tzv. letní novelu zákoníku práce (označovanou jako ValMech), která přinesla změny např. v oblasti odměňování nebo pracovní doby, ale upozorňuje už rovněž na tzv. flexibilní novelu zákoníku práce, jež má zpružnit pracovní trh a zahrnuje významné změny zavedených pracovněprávních institutů, jako jsou zkušební doba, výpovědní doba, odstupné apod. Zohledněny jsou i další novely schválené za uplynulé období, či očekávané již v brzké době – např. novela zákona o státní službe či novela zákona o úřednících územních samosprávných celků, která přinesla obsáhlé změny v oblasti vzdělávání úředníků. Kromě nových redukčních hranic pro náhradu mzdy, platu nebo odměnu z dohody poskytovanou zaměstnancům v prvních 14 dnech jejich dočasné pracovní neschopnosti (karantény) v roce 2025 bude prezentován i nový postup stanovení této náhrady v případech, kdy si zaměstnanec v dohodě se zaměstnavatelem od 1. ledna 2025 rozvrhuje pracovní dobu sám. Obsahuje celou řadu vzorů důležitých písemností používaných personalisty Personalisté jistě ocení cca 45 podrobně zpracovaných vzorů nejčastěji používaných pracovněprávních písemností, které mohou ihned využít pro svou práci bez nutnosti další konzultace s firemním právníkem. Katalogové číslo: 9788075544186 Cena: 819,00 Kč (osvobozeno od DPH) |
DoporučujemePříprava na přijímací zkoušky Internetové kurzy, které Vás připraví na přijímací zkoušky na vysoké i střední školy.
Půjčovny lešení
Největší síť půjčoven lešení v ČR za nejnižší ceny Novinky na váš e-mailChcete být pravidelně informováni o nových titulech odborné literatury? Zajímají Vás jen konkrétní oblasti? Přihlaste se k bezplatnému odběru našeho zpravodaje. Získáte kompletní přehled o novinkách v nabídce všech nakladatelství v ČR. Máte zájem o spolupráci?Portál centrumvzdelavani.cz je otevřeným projektem pro zprostředkování vzdělávacích akcí ze všech oborů z celé ČR. Pokud chcete, aby na tomto portálu byly prezentovány i vzdělávací akce z vaší nabídky, kontaktujte nás prosím na adrese info@i-servis.cz, nebo telefonicky na čísle 776 661 580. Novinky v obsahuJak připravovat reklamu 10.04.2007 Jak si otevřít dveře ke klientovi? 22.02.2007 Intuitivní marketing 16.01.2007 NejčtenějšíTELEMARKETING nejefektivnější komunikační nástroj s klientem 09.03.2007, přečteno 29601 x Brožura Jak vyplnit přihlášku na VŠ – zdarma 20.01.2008, přečteno 20923 x Chcete si zlepšit svoji paměť? 27.08.2006, přečteno 20158 x Jak v každé fázi obchodního jednání zaujmout zákazníka? 09.01.2007, přečteno 17645 x Novinky na váš e-mail 30.05.2004, přečteno 17521 x Chystáte se na přijímací zkoušky na VŠ? Uvažujete o přípravném kurzu? 17.12.2006, přečteno 15029 x Jak si otevřít dveře ke klientovi? 22.02.2007, přečteno 14612 x Intuitivní marketing 16.01.2007, přečteno 14321 x Svět informatiky kolem nás 07.12.2006, přečteno 14229 x Přednosti malých podnikatelů v marketingu 08.02.2007, přečteno 13488 x |
![]() |