![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
|||
![]() |
|||
|
|||
![]() |
Portál provozuje: |
Ekonomie, managementMetody oceňování podniku proces ocenění – základní metody a postupy, 5. vydání![]() Páté vydání knihy je znovu koncipováno jako první díl, na který volně navazuje druhý díl Mařík, M. a kol.: Metody oceňování podniku pro pokročilé – hlubší pohled na vybrané problémy, určený pro ty čtenáře, kteří mají chuť a potřebu se hlouběji zamýšlet nad disciplínou zvanou oceňování podniku. Základní zaměření prvního dílu zůstalo stejné jako v předchozích vydáních, to je soustředit se na základy oceňování podniku. Jelikož úroveň oceňování podniku se zvýšila a odborná literatura je již k dispozici, snažili jsme se nepodávat pouze základní přehled, ale jít do větší hloubky. Podle našeho názoru je například znalec pro oceňování podniku především znalcem podnikání. Jeho úkolem není dosadit podniková čísla do nějakého vzorce, ale odpovědně posoudit perspektivy podniku. Proto věnujeme poměrně dost prostoru strategické analýze. Jejím účelem není rozmnožit stránky oceňovacího posudku, ale být jedním ze základních pilířů celého ocenění. Právě na strategické analýze stojí podstatná část finančního plánu, a tím i ocenění. Věnujeme značnou pozornost i vymezení základních veličin pro ocenění, kterými jsou investovaný kapitál, volné peněžní toky, čisté výnosy, a to i z hlediska účetního. Na druhé straně jsme se snažili omezit počet probíraných metod tak, abychom na jedné straně poskytli přehled o základní škále přístupů k ocenění podniku, ale zároveň se u každého typu ocenění soustředili na ty metody, které by dnes měly patřit ke znalostnímu vybavení každého oceňovatele a se kterými se také oceňovatel v dnešní praxi skutečně setká. Za jednoznačný základ přitom považujeme metody výnosové. Pozornost soustřeďujeme na metodu diskontovaných peněžních toků ve variantě entity. Dále dnes již mezi základní metody počítáme i metodu EVA/MVA (opět ve variantě entity) a pro úplnost poskytovaného přehledu se věnujeme i metodě kapitalizovaných čistých výnosů (zisků). Vzhledem k tomu, že znalecká obec v České republice často používá i majetkové ocenění podniku, věnujeme poměrně velkou pozornost i této metodě. Zvláštní důraz je přitom kladen na pohledávky a nehmotný majetek. Rozšíření těchto částí oceňovacích metod vyplývá i z potřeby poskytnout komplexní přehled o majetkových metodách studentům, zejména ekonomických škol, kteří nemají technické vzdělání. Vycházíme přitom z toho, že oceňovatelé podniku, kterým je tato publikace určena, nebudou většinu zde popisovaných majetkových položek oceňovat sami, ale často potřebují využít výsledky ocenění specialistů na tyto majetkové položky ve svém posudku. Kapitola o majetkovém ocenění v této publikaci by jim měla umožnit, aby dokázali tato přebíraná ocenění lépe posoudit a snáze komunikovat se svými kolegy s jinými oceňovacími specializacemi.Pro větší názornost jsme většinu pasáží především u výnosových metod proložili navazujícím ilustrativním příkladem modelového podniku UNIPO, který podle našeho názoru užitečným způsobem doplňuje obecný výklad. Základní zadání k tomuto příkladu je uvedeno na konci publikace v příloze, aby bylo možné rychle jej kdykoli vyhledat. Jednotlivé kroky při ocenění tohoto podniku jsou pak zařazeny vždy ihned za výklad dané pasáže. Pro větší přehlednost je v příloze za zadáním příkladu uveden seznam kapitol, ve kterých jsou jednotlivé fáze příkladu řešeny, a tyto části příkladu jsou vyznačeny i v obsahu. V tomto vydání byla provedena řada aktualizací spojených se změnami v některých českých zákonech a s aktuálním zněním Mezinárodních oceňovacích standardů (IVS 2024). Dále byly provedeny některé dílčí úpravy textu, které by měly poskytnout další doplnění nebo zdůraznění vysvětlovaných témat. V knize jsou uplatněny výsledky výzkumného projektu Fakulty financí a účetnictví VŠE Praha, který je realizován v rámci institucionální podpory VŠE IP100040. Katalogové číslo: 9788087865941 Cena: 730,00 Kč (osvobozeno od DPH) |
DoporučujemePříprava na přijímací zkoušky Internetové kurzy, které Vás připraví na přijímací zkoušky na vysoké i střední školy.
Půjčovny lešení
Největší síť půjčoven lešení v ČR za nejnižší ceny Novinky na váš e-mailChcete být pravidelně informováni o nových titulech odborné literatury? Zajímají Vás jen konkrétní oblasti? Přihlaste se k bezplatnému odběru našeho zpravodaje. Získáte kompletní přehled o novinkách v nabídce všech nakladatelství v ČR. Máte zájem o spolupráci?Portál centrumvzdelavani.cz je otevřeným projektem pro zprostředkování vzdělávacích akcí ze všech oborů z celé ČR. Pokud chcete, aby na tomto portálu byly prezentovány i vzdělávací akce z vaší nabídky, kontaktujte nás prosím na adrese info@i-servis.cz, nebo telefonicky na čísle 776 661 580. Novinky v obsahuJak připravovat reklamu 10.04.2007 Jak si otevřít dveře ke klientovi? 22.02.2007 Intuitivní marketing 16.01.2007 NejčtenějšíTELEMARKETING nejefektivnější komunikační nástroj s klientem 09.03.2007, přečteno 29601 x Brožura Jak vyplnit přihlášku na VŠ – zdarma 20.01.2008, přečteno 20923 x Chcete si zlepšit svoji paměť? 27.08.2006, přečteno 20158 x Jak v každé fázi obchodního jednání zaujmout zákazníka? 09.01.2007, přečteno 17645 x Novinky na váš e-mail 30.05.2004, přečteno 17521 x Chystáte se na přijímací zkoušky na VŠ? Uvažujete o přípravném kurzu? 17.12.2006, přečteno 15029 x Jak si otevřít dveře ke klientovi? 22.02.2007, přečteno 14612 x Intuitivní marketing 16.01.2007, přečteno 14321 x Svět informatiky kolem nás 07.12.2006, přečteno 14229 x Přednosti malých podnikatelů v marketingu 08.02.2007, přečteno 13488 x |
![]() |