|
|||
Portál provozuje: |
Ekonomie, managementPeněžní ekonomie a bankovnictví, 7. vydáníautor: Revenda Zbyněk, Mandel Martin, Kodera Jan, Musílek Petr, Dvořák Petr, vydal: Ekopress, duben 2023, 376 stran Rozvoj tržní ekonomiky v naší zemi a s tím spojené působení základních funkcí peněz v praktické rovině znamenají, že ekonomické subjekty opírají svá ekonomická rozhodování jak o skutečný, tak o očekávaný vývoj peněžních veličin. Jde především o úrokové sazby, kurzy cenných papírů nebo měnové kurzy. Tato skutečnost současně vede k nárokům na poznání problematiky fungování peněžního oběhu, finančních institucí a peněžních a kapitálových trhů. Text publikace je rozdělen do šesti základních částí. V úvodní části – Peníze a úrok – se čtenáři seznámí se základními poznatky o podstatě fungování peněz, jejich emisi, oběhu a funkcích. Do kapitoly je rovněž zařazena problematika měnových unií. Další kapitola je věnována teoriím úrokové míry a determinantám a faktorům její úrovně a pohybu. V druhé části – Finanční systém – se věnujeme členění a fungování finančních trhů a úloze finančních zprostředkovatelů. Aktuálně je zde zařazena subkapitola o Evropském systému finančního dohledu. Část dále zahrnuje rozsáhlou kapitolu o obchodním bankovnictví i nově zpracované subkapitoly o kolektivním a penzijním investování. Třetí část – Trhy cenných papírů – obsahuje výklad základů investičního managementu. Pozornost soustředíme na typy investičních instrumentů a metody jejich ohodnocování a na institucionální uspořádání trhů cenných papírů. Nově je zařazena pasáž, kde se vysvětluje chování akciových kurzů pohledem behaviorálních financí. Ve čtvrté části – Centrální bankovnictví – se zaměřujeme na postavení a činnost centrální banky, nástroje měnové politiky a systém regulace a dohledu bank. Zvláštní pozornost je věnována centrální bance v naší ekonomice a Evropské centrální bance. Pátá část – Měnová teorie a politika – nejdříve čtenáře seznamuje s teoriemi poptávky po penězích. Následují výklad emise, resp. nabídky peněz a samostatná kapitola o problematice inflace a deflace s využitím modelu AS–AD a řady příkladů z české ekonomické historie. Podrobně se věnujeme transmisním mechanismům měnové politiky a popisujeme alternativní způsoby jejího provádění v podmínkách exogenity a endogenity peněz, tj. postupy, pro které se vžily názvy cílování peněžní zásoby a cílování inflace. V závěrečné, šesté části – Mezinárodní finance – navazujeme výkladem měnového kurzu a kurzové politiky s důrazem na problematiku vnější rovnováhy a volby kurzového systému. Rovněž se věnujeme devizovým operacím a jejich praktickému využití při arbitráži, spekulaci a hedgingu. Sedmé vydání odborné publikace, která prvně vyšla již v roce 1996 a jejíž všechna předchozí vydání byla rozebrána, je doplněno o aktuální skutečnosti a upraveno především s ohledem na změny v české ekonomice v posledních letech. Vydání reflektuje dvě zcela mimořádné události: virovou pandemii a agresivní válku Ruska proti Ukrajině, které výrazně mění ekonomické prostředí, především v oblasti rozpočtového hospodaření vlád. Publikace rovněž obsahuje podrobný seznam literatury, rejstřík a anglické summary. Katalogové číslo: 9788087865842 Cena: 639,00 Kč (osvobozeno od DPH) |
DoporučujemePříprava na přijímací zkoušky Internetové kurzy, které Vás připraví na přijímací zkoušky na vysoké i střední školy.
Půjčovny lešení
Největší síť půjčoven lešení v ČR za nejnižší ceny Novinky na váš e-mailChcete být pravidelně informováni o nových titulech odborné literatury? Zajímají Vás jen konkrétní oblasti? Přihlaste se k bezplatnému odběru našeho zpravodaje. Získáte kompletní přehled o novinkách v nabídce všech nakladatelství v ČR. Máte zájem o spolupráci?Portál centrumvzdelavani.cz je otevřeným projektem pro zprostředkování vzdělávacích akcí ze všech oborů z celé ČR. Pokud chcete, aby na tomto portálu byly prezentovány i vzdělávací akce z vaší nabídky, kontaktujte nás prosím na adrese info@i-servis.cz, nebo telefonicky na čísle 776 661 580. Novinky v obsahuJak připravovat reklamu 10.04.2007 Jak si otevřít dveře ke klientovi? 22.02.2007 Intuitivní marketing 16.01.2007 NejčtenějšíTELEMARKETING nejefektivnější komunikační nástroj s klientem 09.03.2007, přečteno 29234 x Brožura Jak vyplnit přihlášku na VŠ – zdarma 20.01.2008, přečteno 20649 x Chcete si zlepšit svoji paměť? 27.08.2006, přečteno 19773 x Jak v každé fázi obchodního jednání zaujmout zákazníka? 09.01.2007, přečteno 17394 x Novinky na váš e-mail 30.05.2004, přečteno 17247 x Chystáte se na přijímací zkoušky na VŠ? Uvažujete o přípravném kurzu? 17.12.2006, přečteno 14685 x Jak si otevřít dveře ke klientovi? 22.02.2007, přečteno 14365 x Svět informatiky kolem nás 07.12.2006, přečteno 13981 x Intuitivní marketing 16.01.2007, přečteno 13942 x Přednosti malých podnikatelů v marketingu 08.02.2007, přečteno 13238 x |