Vytisknuto z portálu CENTRUM VZDĚLÁVÁNÍ - http://www.centrumvzdelavani.cz

Jak v každé fázi obchodního jednání zaujmout zákazníka?

Byla a je jedna slovenská firma, která občas rozesílala nabídky a měla takový úspěch, jaký asi obvykle očekáváme – tedy nic moc.

Pak se její obchodní ředitelka na kurzu o komunikaci dozvěděla, jak dopis formulovat mnohem přitažlivěji, a za měsíc nadšeně hlásila výsledek: kromě mnoha dalších se osobně ozval i generální ředitel velké evropské automobilky. Zázrak? Náhoda? Nikoliv, jen uplatnění zásad, které sice nejsou nijak nové, ale pořád se ještě nedostaly obchodníkům do krve.

Pokud si tedy myslíte, že obchodní komunikace začíná a končí u jednacího stolu, pak jste na omylu. Může na tomto místě samozřejmě skončit, ale to jen proto, že jste se jí dostatečně nevěnovali už mnohem dříve. Zákazníka samozřejmě oslovuje už vaše reklamní sdělení, ale my se budeme věnovat především dialogu mezi obchodníkem a jeho klientem. Jak je vidět, na prvním kontaktu záleží velmi mnoho – prakticky rozhoduje, zda budete smět se zákazníkem dále mluvit a předvést, jak ovládáte třeba rétoriku či řeč těla.

Uspějete-li, nic tím nekončí a komunikace už vůbec ne. Druhá fáze, zaměřená na posilování vztahů se zákazníkem a prevenci problémů, začíná právě v okamžiku podpisu smlouvy či objednávky. Mnohé firmy přišly o všechno právě proto, že propadly takzvané poprodejní apatii a dávaly zákazníkům najevo svůj nezájem. Tak třeba jistá armaturka… ale tuto poučnou historku si už schovám na kurz.

Chcete-li tedy vědět, jak v každé fázi obchodního vztahu zaujmout zákazník tak, že ani nepomyslí na konkurenci, že bude ochoten s vámi spolupracovat nad rámec běžného vztahu a že vám ještě bude zdarma dělat reklamu, přijďte na kurz obchodní komunikace, který pořádá společnost EDUX  uskuteční se dne 15.2.2007 v době od 9:00 – 17:00 hodin na adrese Maxijob – 5.patro, Pernerova 239/11, Praha 8. Srdečně Vás zve lektor a autor knihy Intuitivní marketing Miloš Toman.